torsdag 19 januari 2012

Vad hittar vi här?

Började lite smått igår kväll att gå igenom alla småprylar jag gjort och hittade en hel del som jag i stort sett glömt bort.
Arbetet fortsätter idag.
Ska också gå igenom alla tygbitar, garnrester och allt annat jag sparat under åren för att ha till mina miniatyrer.

Tänkte fota men som vanligt har jag missat att ladda upp batterierna till kameran. Typiskt mig.
Nu sitter i alla fall batterierna på laddning, bara de är klara så kan jag fota igen.

Känner faktiskt lite inspiration idag. Det kanske blir en hel del gjort förhoppningsvis, bara kroppen inte säger ifrån för då blir jag arg. Kanske ett par extra värktabletter är lösningen.

Vill så gärna få klart bland alla mina prylar för just nu är det en enda röra.
Alla mina tyger som ligger i förrådet tar jättestor plats. Ska försöka sälja en hel del av det.

En del tyger är så stormönstrade så de passar inte till miniatyrer.

Kartongvis med olika garner. Nya garn och restgarner, broderigarn, bomullsgarn och stickgarn.

Jösses vad grejer egentligen. Ja, så där blir det efter att man haft syatelje och butik. Men jag tycker det känns skönt att inte ha butiken kvar här hemma, för jag fick aldrig vara ifred på helgerna.

Det fanns människor som kom vid åttatiden en lördagmorgon och ville ha hjälp att sy i en knapp t ex.
Vad finns i skallen hos dom. Nej nu känns det skönt att inte ha firman kvar.
Nu blir det upp till Tessan om hon vill fortsätta med de stora arbetena såsom balklänningar, brudklänningar, lagningar och ändringar. Lite hjälp kan hon få då och då om det behövs men jag tror hon fixar det mesta själv.

Dags att ta itu med alla morgonarbeten och sen gå ut med Nikita så hon får göra sina behov.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar