måndag 9 april 2012

En ny start

Nu är jag inte sjukskriven längre så då tänkte jag fortsätta där jag slutade en gång med mitt företag.
Vissa tunga bitar överlåter jag till min dotters företag (AMT4you) bl a lagningar av hästtäcken. Det är alldeles för tungt för mig att hålla på med, axlar och rygg klarar inte det längre.
Jag kommer inte att sy balklänningar och brudklänningar på beställning mer utan det jag har som skyltplagg kommer jag att sälja ut till reducerade priser. Även lite annat kommer till försäljning så småningom av det jag har i lager.

Det är lite blandade saker jag kommer att syssla med. Lite miniatyrsaker, dockkläder och lite annat som inte är så tungt att jobba med.
Det bästa med att jobba hemma är att jag nu kan arbeta precis vilka dagar och tider som jag känner att min kropp inte säger ifrån. Det går ju inte om man har ett "vanligt" arbete utanför hemmet.

Det jag lägger ut till försäljning kommer att hamna här under etiketten HOBBYHUSET.

Jag vill INTE konkurrera med några av mina vänner på Facebook som tillverkar och säljer miniatyrer, det är absolut inte min avsikt. Skulle det vara något som ni tycker är likt det ni själva har tillverkat och säljer så hoppas jag ni meddelar mig så jag kan ändra på det.

Det mesta försöker jag tillverka själv, men en del saker är inköpta. En webbutik kommer så småningom, har bara inte hunnit med det ännu.


Nedan ser du en liten hundsäng. Den är virkad i bomullsgarn och har en liten löstagbar dyna.
Jag kommer att tillverka den i olika storlekar och färger.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar