måndag 16 april 2012

Fleeze

Jag har alltid sytt väldigt mycket. Allt från små dockkläder till damer med stora kroppar.
Det blir ju en hel del tygrester kvar som jag inte kan kasta ifall jag kan använda det till något.
Jag funderar aldrig på vad jag ska göra av en tygbit, utan jag tar den första tygbiten i högen, tittar på den och funderar på vad det kan räcka till.
Första tygbiten idag var faktiskt väldigt enkelt så det behövdes inte mycket funderingar för att lista ut vad jag skulle göra av den biten. Ibland kan jag se en färdig produkt i huvudet av en tygbit och då är det bara att köra på.

Idag var det alltså en bit ljusgul fleeze som blivit kvar sen jag hade sytt benlindor till en av Tessans hästar.




Jag klippte ut en bit, rundade av hörnen och tog en bit brodyrgarn (har en hel kartong kvar som min farmor lämnat efter sig) sydde runt hela biten och vips så blev det en liten filt. 

Jag har fler saker i huvudet vad jag kan göra av den smala remsan tyg men det får bli senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar