torsdag 7 juni 2012

Mycket att göra

Här har jag inte haft tid att skriva så mycket.
Har inte gjort några nya miniatyrer. Det har varit så mycket annat att göra.
Måste ju se till att göra mina kunder nöjda i första hand.
Har bl a gjort en maskeraddräkt som skulle föreställa Tant Gredelin.
Kunden blev jättenöjd och hade det trevligt på festen.

En klänning till studenten har jag också hunnit med att ändra.

Senaste veckan har jag hållit på och röjt och städat.
Plockat undan en hel del av barnbarnens leksaker som de inte längre leker med när de är här.
De behöver ju faktiskt inte ha 8 dockor framme. Det räcker med 2 st tycker jag så de andra dockorna hamnar i förrådet tills vidare.

Har lagt ett bud (50:-) på en retrodockvagn på Tradera. Hoppas jag vinner. Den dockvagn jag har här är mest för riktigt små barn så det behövdes en större. Men det är ca 5 dagar kvar innan auktionen är slut men än så länge är jag ensam om budet.

Laddar upp med saker jag ska göra under midsommarhelgen som jag ska ta med mig. Inga symaskiner blir det den här sommaren utan det jag ska göra blir att sy för hand har jag tänkt mig.
Midsommarhelgen ska jag ägna åt lite fimolera samt virkning.

Hoppas det blir skapligt varmt så man inte behöver sitta hela tiden i "pensionärskuvösen"

Det är första gången under alla år som mamma ska följa med hela midsommarhelgen. Hon har aldrig kunnat eller velat det tidigare. Så det ska faktiskt bli roligt att ha henne med för en gångs skull.

Jimmy, Jenny och barnen samt hunden åker till Jennys föräldrar i Norrland över midsommar.
Tessan och Tomas kanske kommer till "sin" stuga hos oss på landet.
Linda och Fredrik och barnen vet jag inte vad de ska göra än.
Men det finns plats åt alla som vill komma.

Jag har bestämt mig för ett dockskåp som jag ska hämta efter midsommarhelgen. Ett sånt skåp som jag har letat väldigt länge efter och som jag nu äntligen har hittat. Blev jätteglad =))
(bilder kommer senare)

Dags att tvätta golvet i lilla rummet och bära ner allt småplock där det ska vara. Skönt när det är klart där.
Jag har varken orkat eller haft lust att röja men nu äntligen är jag på gång och snart är det klart så som jag vill ha det.
Tror jag ska ta fram de porslinsdockor jag gjorde för många år sen. De står undanställd i källaren men de skulle nog passa riktigt bra på sekretären. Ska ta kort på det sen.

Kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar