lördag 8 december 2012

Dåligt lokalsinne

Lördag igen och med det följer en hel del inköp.
Bl a skulle jag ha lite material från Panduro i Hageby Centrum (numera kallad Mirum)
Panduro ligger på andra sidan stan från oss räknat.
Min man (Kent) körde upp i parkeringshuset och svor (som alltid där) att det är så trångt när man möter andra bilar i backen. Typiskt tänkte jag det här börjar bra med svordomar.
När inköpen var klara och vi åter skulle bege oss till bilen så hade jag (notera det noga) koll på VAR han hade parkerat bilen.
Väl uppe på parkeringsdäcket så gick jag till höger när vi kom uppför rullbandet, men då säger han: Vart ska du gå? Jag ska till bilen sa jag. Men då ska du gå till vänster här. NEJ sa jag höger ska vi.
Då hör jag en tjurig röst som säger: Jag vet väl själv bäst var jag ställt bilen. Okej då tänkte jag ingen idé och tjafsa med honom här bland massa folk så jag följde med men stod kvar utanför dörrarna till rullbandet.
Efter en liten stund kommer han tillbaka med ett stort flin och säger att bilen inte var där vi skulle gått åt andra hållet. Det var ju det jag sa, men just då tyckte väl inte han att jag hade rätt. Jag hade koll hela tiden på var bilen var parkerad.
Sen bar det iväg till Coop och systemet där vi skulle köpa glögg. Ingen parkeringsplats och gissa en som var glad att slippa gå in på systemet, jo det var herrn det. Så det blev jag som vanligt som fick gå in där.
Nu var det utplockat som bara den så den glögg vi skulle ha fanns inte kvar =(

Sen vidare till Citygross. 
In på apoteket och hämta medicinen som var slut hemma. Det tog en rejäl stund innan det var min tur. Utanför satt en kvinna och stickade dockkläder och sålde. Dyrt men väldigt välgjort. Givetvis var jag bara tvungen att fråga vad olika plagg kostade eftersom jag själv sysslar lite med sånt.
Fy vad mycket folk. Det tog drygt en timme att plocka i varuvagnen det jag hade skrivit upp på listan. Helt slut och scannade in en Ramlösa och satte mig på en bänk och skickade Kent runt att hämta det jag skrivit på lappen. Där satt jag i drygt 10 min innan jag kunde resa mig och gå vidare.

Sen hem och fika (äntligen)
Nu sitter jag här medans ugnen blir varm. Det blir potatisklyftor, lövbiff och sås till middag, och givetvis när jag äter lövbiff vill jag ha ett glas rött till det.

Ja det var min lördag det 
I morgon ska jag ta det väldigt lugnt och bara njuta av att det är söndag =)

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar