tisdag 17 januari 2012

Annat som jag gör

När jag hade min syatelje´ så blev det alltid "spilltyger" över och vad passade bättre då än att sy dockkläder.
Även från dockkläder blir det spill så då blev det Barbiekläder.
Även från Barbikläderna blev det spill och det har jag sparat med tanke på att syssla med miniatyrer.

Nu är jag alltså där. Jag syr inga barnkläder, balklänningar, brudkläder eller vuxenkläder längre.
Balklänningar och brudkläder är för mycket jobb och ibland väldigt stressigt och det klarar jag inte av längre.

Så nu är det Miniatyrer som gäller, men ev lite dockkläder då och då.
Jag har så enormt mycket tyg kvar och vissa tyger passar jättebra till dockkläder.

Lite dockkläder gjorde jag förra året men vem vet det kanske blir mer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar