fredag 13 januari 2012

Vävramen

Jag har svårt att virka numera även sticka är jobbigt för nacke och axlar.
Funderade då på vad jag skulle göra av allt garn som jag har kvar?
Jag har en vävstol hopplockad i förrådet som även går att väva fyrskaft på,
men jag har ingen lust att ha den framme för den tar lite onödig plats.
Då fick det bli en liten vävram som min man hjälpte mig att göra.
Nu kan jag använda de tunnaste garnerna till vävramen.

Den fungerar precis som en vanlig vävstol, enda skillnaden är att jag får trä inslagen med en nål,
varannan över och varannan under. Det går dessutom ganska fort och är jätteroligt.

Har tänkt mig att göra en liten "butik" med vävda mattor. Får se vad jag orkar med.

Idag är tredje dagen jag har kramp i nacken och inte kan jobba med mina minitayrer.
Men nu känns det som att medicinerna börjar hjälpa så snart kanske jag kan göra lite igen.
Sakta men säkert heter det och det är just det som är problemet för mig.
När jag känner mig skaplig så kör jag "plattan" i botten och hinner aldrig känna när det börjar svida i nacken.
Om jag bara kunde lära mig att inte jobba så intensivt med mina saker. Jag lär mig visst aldrig efter alla år.
Men men, skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar