lördag 28 januari 2012

Möbler

Det här att göra möbler är inte riktigt min grej. Jo om allt är färdigsågat så jag bara har att limma ihop alla delar då kanske jag kan klara av det.
Försökte iaf igår att göra en hylla till mina garnnystan. Det blev inte alls bra =(
Jag är inte nöjd med den. Ska be min käre man snällt sen att göra lite saker åt mig. Hoppas han vill det.
Han kan ju allt sånt där med snickeri eftersom han är snickare. Kanske därför jag är så kritisk på de saker jag försökt att såga och limma.

Jag ska iaf göra fler garnnystan så det finns flera olika färger. Men jag jobbar sakta ibland.
En av mina nyinköpta dockor har fått en "pälshatt". Jag gjorde hatten lite på måfå för ett bra tag sen och den passade perfekt. Då hade jag ingen docka att mäta på, men jag fixade det ändå.

Ska nog ta och sy hädanefter i stället får att snickra.
Det är lite mer min grej faktiskt.

Det ska finnas en hel del att välja på när det gäller kläder till dockorna. Tyg har jag att göra av men frågan är vad jag ska börja med.

Ska göra färdigt alla täcken först. Sen ska jag nog göra några fina klänningar till den fina damen.



1 kommentar:

  1. Om du sätter upp hyllan på väggen i skåpet där du ska ha den, eller sätter ben på den och kanske målar den så tror ja att den kommer se bättre ut. Nu, när den står intill dockan, ser den felproportionerad ut.

    SvaraRadera