torsdag 9 februari 2012

Balklänning

Idag har jag inte gjort så mycket för kroppen värker och fingrarna känns som tjocka prinskorvar.

Men jag har i alla fall gjort ett litet mönster (som jag kallar det Grundmönster) till en balklänning.

Tyget är äkta Taisiden, det rispar sig enormt så det går nästan inte att sy för hand utan det blev symaskinen.
Jag kantade med ett 3 mm brett sidenband både upptill och nertill. En liten tygblomma av samma band blev det också, men den blev inte så perfekt som jag hade tänkt mig från början.

Hoppas jag orkar göra fler klänningar i morgon men i andra material som är lättare att sy små klänningar av, för det här materialet är nästan hopplöst.
Har en massa olika resttyger sen jag sydde stora balklänningar och brudklänningar så nånting mer ska jag säkert kunna få ihop.

På bilderna ser du mitt mönster jag ritat.
Du ser också hur jag sytt ihop och sen det färdiga resultatet.



 Tygblomman syns inte så väl men den sitter där uppe till vänster i alla fall


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar