tisdag 7 februari 2012

Tittskåpet

Ja så börjar mitt lilla tittskåp ta form.
Det är det allra första jag gör i skala 1:12
Jag har gjort allt förutom hunden, kvinnan och mannen.
Det ska dit mer saker innan jag är nöjd men så här långt har jag kommit nu.

Min farmor var bagerska och hade egna hembagerier. Ett av bagerierna kommer jag ihåg. Varje lördag fick jag följa med och hämta henne och då fick jag alltid en påse med mina favoritkakor som lördagsgodis.
Det var Brysselkex och Schackrutor. Gissa om jag var glad. Det var jätteroligt att hämta farmor och få denna påse med kakor.
Jag ska försöka ur minnet att återskapa i miniatyr det bageri jag kommer ihåg.
Hon hade även ett pensionat men det kanske blir någon gång i framtiden om jag känner för det. Det återstår att se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar