lördag 31 mars 2012

Duktig katt

För flera år sedan köpta jag flera garnhärvor med tunt virkgarn från en butik som skulle lägga ner. Jag hade en stor påse med mig hem med flera olika färger. 200 gram i varje härva.
Enda nackdelen är ju att jag måste sätta varje härva på garnvindan och sen nysta garnet. Men det går ju ganska så snabbt.
Jag hade alltså lagt en härva med vitt garn på bordet. Skulle gå ner en trappa till mitt arbetsrum och hämta garnvindan. Just då ringde telefonen så jag glömde bort den där vindan.
När jag efter en stund kom upp i köket igen så hade min rara lilla kisse försökt "hjälpa" mig att nysta den här härvan. Resultatet blev ju att jag blev rätt sur och stoppade undan garnet.
Nu har jag börjat röja och sortera i mitt gamla arbetsrum och så hittade jag den här härvan och tänkte att jag SKA bara fixa det här. Kan ju inte kasta av med 200 gram tunt fint virkgarn (snål som jag är)
Så nu har jag säkert många dagars arbete framför mig innan jag lyckats få loss på hela härvan.
Det går inte att sätta det på garnvindan utan jag har det ligger på bordet och försöker reda ut all röra.
Men envis som jag är så ger jag mig inte. Snart har jag fixat hela härvan och jag kan virka igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar