torsdag 8 mars 2012

Stickad klänning

Igår tog jag ut bilen på en liten åktur.
Stannade till vid bageriet och köpte två dammsugare och en extragod vetelängd.
Sen åkte jag vidare till mamma som fixade kaffe.
Jag kände att jag måste bara komma hemifrån ett tag. Kan inte bara vara hemma hela dagarna och inte komma någonstans.
Tur att mannens bil alltid finns hemma i garaget eftersom Tessan (vår yngsta dotter) har lånat min bil över vintern.
När vi hade fikat så fick vi för oss att titta igenom mammas garnförråd.
Jösses, vad garn hon hade sparat på sig. Hon stickade och virkade alltid förr och restgarn sparade hon alltid.
Nu får hon sticka dockkläder kom vi på, även till Barbie. Då har hon något att göra på dagarna så det inte blir så långsamt för henne.
Jag tog hem lite garn som var lagom till miniatyrerna. Bland annat ett garn som var silvrigt. Hon hade virkat en liten handväska av det för många många år sen och jag tog hand om det som var kvar.
Det blev en liten stickad klänning i skala 1:12. Den gjorde jag igår kväll när jag såg på TV. En liten rätstickad schal blev det också.
Kan inte sitta rakt upp och ner och inget göra när jag ser på TV för då somnar jag bara och sen kan jag inte sova på natten =(

Våra två yngsta barnbarn önskar sig varsitt Barbiehus. Kanske att mannen har ork att fixa det åt tjejerna. Blir ju bra eftersom mamma kan fixa Barbiekläder. Men det återstår att se vad det blir.

Funderar på vad jag ska göra ikväll av något garn. Kommer säkert på något som går snabbt och enkelt att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar