tisdag 29 januari 2013

Förra Veckan


Idag är det 1 vecka sen jag fick åka den grönvita ambulansen till akuten.
I ambulansen fick jag syrgas för jag kunde inte andas. 
En liten släng av en influensa sas det, men det blev mer än så efter alla undersökningar och röntgen av lungor.
En pågående infektion i kroppen vilket gjorde att en av mina reumatiska sjukdomar slog ut lungorna så det blev jobbigt att andas.
Fick stanna kvar i 3 dygn och fick dricka cortizon och inhalera, nattetid fick jag syrgas om jag behövde. 
Orkade inte sitta upp merän den stund jag åt maten som serverades.
Min vikt när jag skrevs in var 42 kg! Jag blev chockad, nog trodde jag att jag vägde MINST 10 kg mer (helst skulle det vara mellan 15-20 kg till)
Ska äta sakta och ofta. Var 4:e timme är det mat här eller något liknande med högt kaloriintag. 
Det har varit fruktansvärt jobbigt. Medicin var 4:e timme.
Fick med mig en roullator hem eftersom jag är så yr i skallen. Skönt att ha den att ta till när det snurrar som värst.
 
Som tur är har jag världens gulligaste och raraste man som ställer upp till max på mig. Han fixar min frukost på kvällarna (när han måste jobba på dagen) orkar inte fixa frukost själv nämligen, det är alltför jobbigt och tar för mycket energi än.
Vid halvtolv-tiden kommer min mamma och tar ut vår hund så hon får göra sina behov. Sen får husse ta ut hunden när han kommer hem från jobbet.
Allt går när man är tvungen men nu ska jag träna så jag snart är tillbaka där jag ska vara igen =)

Nu har jag tagit alla mina mediciner och druckit en stor mugg med saftsoppa.
Dags att krypa ner i sängen och sova.

Nattinatti alla mina vänner.         

3 kommentarer: