måndag 25 februari 2013

Är det vår nu??


Solen skiner och vårfåglarna kvittrar. Underbart. Det blir nog vår i år också.

Förra veckan var jag till Vårdcentralen både onsdag och fredag. Onsdag fick jag träffa astmasköterskan som mätte min lungkapacitet (som var usel)

Fredag var det dags för läkarbesök. Fyra olika mediciner tillkom bland alla mina övriga mediciner. Men det ska bara vara tills vidare sa min läkare. Jag ska bli skickad snarast till lungavdelningen på sjukhuset där de ska sätta in annan medicin och göra ytterligare mätningar på mina lungor.
När min läkare har fått svaren från sjukhuset så ska jag börja tänka på Försäkringskassan igen sa han. 
Det är nu 3½ år sedan jag blev nollad av FK och har inte haft någon som helst ersättning under den tiden.
 Ett rejält läkarutlåtande för att söka permanent sjukersättning ska han skriva.
Herre jösses ingen skulle bli gladare än jag om det är sant....törs inte tänka vidare förrän jag har alla papper med godkännande i handen.

Men visst det skulle sitta fint att få lite pengar varje månad eftersom jag inte klarar av att jobba med min fibro, ryggreumatiska sjukdom samt lungbesvären.

Vågen visar på ständig uppgång.
På en vecka har jag gått upp 1 kg!!! Jag är jättestolt. När jag passerat den "magiska" gränsen på 50 kg ska jag börja träna styrkan i armar och ben för där är jag rejält svag.

Dags att släppa ut min vovve så hon får kissa lite.

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar