tisdag 25 juni 2013

Midsommar

Ja, då har midsommarhelgen  passerat. 
Vi har varit i vårt sommarhus i skärgården som vanligt varje midsommarhelg.
Vädret gick absolut inte att klaga på. Soligt och varmt med endast några regndroppar på midsommaraftonen.
Blåsigt men varmt. Det blåser ju alltid mer eller mindre utmed kusten. Det tråkiga är att jag alltid får mer ont i lederna när det blåser från havet. Tur jag har min "pensionärskuvös" där jag kan placera mig när det blåser som mest.

Två av våra barn och två barnbarn firade midsommar med oss i år. De två minsta barnbarnen och våra två döttrar med resp.
Det finns ballonger som man fyller med vatten som man sen kastar på varandra så småttingarna fick stå ut med mammas och mosters vattenfyllda ballonger på gräsmattan.

På andra sidan grusvägen är det en hage med får som bräker hela tiden. Mannen som äger fåren tävlar med sina hundar och får. Tyvärr fick vi inte se något av hans träning den här helgen men flera gånger varje sommar brukar vi se när hans hundar vallar fåren. Det är helt fantastiskt att se vad hundarna kan genom att få några få kommandon. Vår hund brukar bara stå och titta och vallhundarna bryr sig inte om henne när de jobbar.

Vår hund Nikita har sin favoritleksak på gräsmattan. Det är ett rep som husse knutit en massa knutar på och som hon tuggar på och "kastar" upp i luften och fångar det igen. Det är nog den enklaste billigaste leksak hon någonsin haft och den bär hon med sig till bilen när vi ska till landet och likaså när vi ska hem. Hon verkar väldigt ledsen om hon inte hittar den.

Nu har vardagen återkommit till det "normala" igen och konstigt nog så trivs jag med allt.
Ja, jag känner mig helt nöjd faktiskt.

It´s my life



Nikita med sin älsklingsleksak

Moster Terese försöker kasta vattenballong på Elin

Mamma Linda försöker kasta vattenballong på Emilia

Fåren på andra sidan grusvägen

Här var det får igen med en härlig solnedgång och en del av vår flaggstång









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar