fredag 9 augusti 2013

Äntligen är semestern slut

Kanske lite dumt att säga att jag tycker det är skönt när semestern är slut för det här året, men att vara 5 veckor i sträck på landet är ingen höjdare precis.
1 gång varje vecka var vi hemma och kollade post, vattnade växter och veckohandlade matvaror.
Däremellan var det samma saker varje dag. Varje morgon sattes TVn på vid sjutiden för att kolla på "Nyhetsmorgon och väder" frukosten åts vid bordet framför TVn (nästan varje morgon). 
Dagarna var varma så jag hade inte en chans att träna upp min kondition (får bli nu efter semestern)
Vissa dagar åkte mannen ut med båten men eftersom jag inte tycker om livet på sjön så stannade jag kvar hemma i huset med hunden. 
Lunch, kaffe, middag, kvällskaffe och nyheter samt väderprognos på TV.
Emellanåt satt jag och sydde för hand kläder i miniatyr.
Samma sak varje dag i 5 veckor. Jag känner mig ganska så trött, irriterad och tycker att allt känns bottentrist.

Nu är vi äntligen hemma och jag kan börja "leva" igen.
Har en mängd ideér i skallen som jag vill göra.
En massa ställen jag vill besöka.
Det hade varit trevligt och roligt att göra det tillsammans med mannen men han trivs bäst att få vara på landet sin semesterperiod på 5 veckor i sträck, vilket jag AVSKYR!!!!!!!!!!
Nu är dessa 5 veckor avklarade och nu kan jag börja planera för de sista månaderna på det här året.

Många tycker säkert att jag är galen som accepterar att vara på landet under hans semester men jag vill inte ha ngt bråk och vårt fritidshus är faktiskt mina "pensionspengar" eftersom det är ett arv efter min farmor och ligger utmed blå kusten, med andra ord värt en hel del pengar.
Det galna i allt är att jag ALDRIG har trivts där (vilket mannen alltid har gjort och barnen när de var små)
Tyvärr har jag aldrig fått välja var jag ville spendera mina semesterveckor för det var alltid givet att vi skulle vara där vid kusten.
Det är BARA JAG som står som ägare på den fastigheten men jag väntar i det längsta med att sälja den för så länge vi klarar oss på en inkomst så behåller jag landet, sen får vi se vad framtiden har att erbjuda mig. Kanske kan jag få några kronor från FK (försäkringskassan) trots att jag är utförsäkrad för jag har en sjukdom som gör att ingen arbetsgivare vill anställa mig.

Idag är det fredag och jag ska fira med rött i glaset för att semestern äntligen är slut.

På måndag börjar livet igen och då har jag en mängd planer vad jag ska göra under kommande vecka.

Ja, jag vet att jag är lite galen, men jag vill inte ha ngt bråk för det blir bara att slösa en massa onödig energi.
I morgon skall varuvagnen fyllas med det som fattas här hemma.

Nu ska jag gå ner i ungarnas gamla lekrum och cykla på motionscykeln och träna lite på hemmagymmet. 
Nu är det verkligen dags att göra allvar av alla mina tankar.

Ha en skön kväll för det ska jag ha =)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar