tisdag 24 januari 2012

Fyrskaft

Jag har suttit och funderat på om jag ska testa att väva fyrskaft på min vävram.
Det blir så fint när man vävt fyrskaft. Den vävstol jag har ihopplockad har jag vävt fyrskaft på. Den är inte så bred så det går inte att väva mattor men dukar är den perfekt till.
Tyvärr har den stått i förrådet i säkert 10 år och jag har inte haft ork eller lust att ta fram den och dra på en väv.

Men jag ska testa fyrskaft på vävramen bara jag vävt ner den väven jag har på nu.
Vet bara inte vad jag ska ha för inslag i väven. Hm....lingarnet jag har på rullar är för kraftigt till miniatyrer. Det är sånt jag har kvar sen jag sydde näversöm (vilket jag absolut inte gör idag)
Det blir en utmaning att kolla igenom allt jag har i arbetsrummet och försöka hitta ngt som passar till inslagen.

Makrame´ kanske jag kan göra sen också, men det frästar på axlarna enormt mkt.

Ja, det är nog som min man brukar säga: Man kan göra allt bara man har tid och tålamod....

Sitter och väntar på postbilen. Har några varor jag beställt som jag hoppas kommer idag. Bl a 2 st dockor och lite jag köpt på Tradera.
Alltid lika spännande. Men nu kan jag inte köpa mer förrän nästa månad för pengarna räcker inte......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar