onsdag 25 januari 2012

MIN DAG =)

Ja Min Dag. Det är onsdagar det =)
Nettan Grapenborn och jag träffas i stort sett varje onsdag.
I dag var det min tur att åka hem till henne och fika och umgås.
Jag visade henne min nya dockor jag köpt från Lilla Magasinet.
Hon tyckte precis som jag att de var jättefina.
Billiga och snabb leverans. Tack för det Lilla Magasinet, det är uppskattat =)
Bilder på dockorna och lite annat kommer i morgon (nu har jag inte ork att fota)

På väg hem igen från Vilbergen hämtade jag min mamma som fick äta middag med oss.
Hon tittade på mina miniatyrer och blev verkligen imponerad av det jag gjort.
Tack mamma, det betydde väldigt mycket. Ibland är inte självförtroendet det bästa faktiskt.

Min man kom som vanligt inte hem i vanlig tid utan ca 1½ tim senare =(
Han fick se dockorna och undrade vem mer än jag som ska "leka".
Annat var det när jag hämtade paketet på posten på fm då träffade jag min son i dörren som såg det lilla paketet, berättade då vad det var i paketet och han sa bara "Aha".....tack min son för att du inte skrattade som din käre far.
Nog om det.

Har suttit en stund och vävt. Vill ha mattan klar så fort som möjligt för sen ska jag testa med tunnare varp och inslag och väva fyrskaft. Hoppas det funkar. Det återstår att se. Men den envisa vinner till slut heter det.

I morgon får jag absolut inte missa Antikrundan där det ska visas dockskåp (om jag fattat rätt)
Om mannen inte vill se det så får han väl sitta där nere i gillestugan och glo på något annat program och jag får sitta här uppe i lilla rummet och titta på Antikrundan.
Skönt att ha två TV apparater faktiskt. Det är ju inte alltid vi vill se samma program.

Nu ska jag ta och klippa lite tyg som jag kan sy i morgon.

Kramizar till Er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar