lördag 21 januari 2012

Panduro

Idag har jag och min man varit och veckohandlat.
Det blev lite annorlunda idag än vi brukar göra.
Först blev det Panduro och Clas Olsson på andra sidan av stan.
På Panduro hittade jag inte allt jag hade tänkt mig. Butiken är ganska liten men det de inte har hemma det tar de hem och det brukar inte ta mer än ca 2 vardagar. Bra tycker jag för då behöver man inte skicka efter själv och betala frakt.
Clas Olsson däremot hade just det jag skulle ha så där hade jag tur.
Sen bar det av till Citygross på den här sidan av stan.
Usch och fy det var den ordinarie veckohandlingen. Fundera ut maträtter för 1 vecka framåt, och annat som ev var nästan slut hemma. Det är lite jobbigt ibland att fundera ut vad vi ska ha till mat kommande vecka. Men det brukar i regel gå ganska bra. Köper ofta storpack och tillreder för då räcker det till flera mål som jag bara har att värma. Praktiskt och enkelt.

Efter det blev det "godisbutiken"
Sen bar det iväg hem igen. Fika med varsitt wienerbröd mums och nu sitter jag och väntar på presskonferens med Håkan Juholdt.
Spännande som bara den tycker jag.
Ni får ursäkta men jag är ganska intresserad av politik. Men det är inte alltid det passar sig att prata politik faktiskt.
Det beror helt och hållet på vilka man umgås med just då.

Ja ja, nu är det som det är och jag har en mängd förslag i skallen vad jag ska göra för miniatyrer och inte minst vad jag ska göra med resten av mitt liv.
Men det får bli min lilla hemlighet tills vidare. Ska försöka orka med ännu en överklagan till Försäkringskassan och det lär ta all kraft jag har att skriva det.

Trevlig lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar