lördag 27 april 2013

Lördag kväll


Då var det lördag kväll. Sitter en liten stund vid datan och kollar mail samt om det har kommit in ngt intressant bland alla miniatyrsidor.
Lite här och där har tillkommit sen jag tittade tidigare idag.

Nikita har varit hos Linda hela em och kom hem vid niotiden.
Barnen hade bäddat åt henne, men vi sa att de kommer inte att få sova en blund om Nikita ska sova hos dom så därför skjutsade Linda hem henne till oss.
Hon är helt fenomenal "lilla" Nikita. När det börjar ljusna ute och ngn av oss rör så lite som ett lillfinger så är Nikita direkt där och försöker väcka oss. Förstår inte varför hon tycker det är kul för när hon fått oss att vakna då lägger hon sig i sin biabädd och sover igen.
Tokiga hund. Bara matte och husse är vakna så kan hon tydligen sova igen. 
Men nu ligger hon och sover i sin biabädd. Prick kl 21.00 ska hon sova tycker hon själv. Om vi har tagit med henne till några kompisar en kväll så blir hon precis galen när kl börjar närma sig 21.00 då har vi varit tvungna att åka hem så hon fått lägga sig och sova. 

Aldrig att jag skulle kunna tänka mig att vara utan henne trots hennes tokigheter.
Saknar också en katt och jag vill faktiskt ha en katt igen.
Ser på Nikita att hon saknar kissen som hon kände sig enormt trygg tillsammans med eftersom katten var den som vaktade här hemma mer än Nikita. Nu är det Nikita som tagit över den vaktrollen och jag tror hon tycker det är lite jobbigt att vara ensam och vakta.

Men vi får väl se till hösten om jag inte kan tjata till mig en katt igen.

See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar